Home office – práce z domova
-
I. Home office - definice
-
II. Zákoník práce
-
III. Zákon o daních z příjmů
-
IV. Účetnictví
-
V. BOZP
-
VI. Ochrana osobních údajů
-
VII. Ostatní
-
VIII. Doporučená metodika
-
IX. Závěrečný test
Úvod
Práce z domova je stále běžnější způsob práce. Dříve považovaná za určitý druh benefitu se stává běžnou součástí způsobu výkonu práce. Problém u tohoto výkonu práce spočívá v tom, že chybí zákonná úprava. Musíme tedy hledat alespoň částečné informace v pracovněprávních a daňových zákonech. Jedná se o několik ustanovení v Zákoníku práce a mnohé souvislosti v Zákoně o daních z příjmů a to z pohledu jak zaměstnavatele tak zaměstnance.
Interní úprava v organizacích by měla dále řešit organizaci práce s ohledem na bezpečnost a zdraví a v neposlední řadě ochranu osobních údajů při zpracování těch dat, která osobní údaje obsahují. Další otázkou je zajištění dodržování účetních předpisů v oblasti úschovy, zachování dat s ohledem na trvalost, neměnnost a čitelnost. Zásadní bude postup při přemisťování písemností fyzicky nebo elektronicky. Konkrétní podmínky popíše zaměstnavatel ve vnitřním předpise.